1876 m.

„Paulig“ istorija prasidėjo 1876 metais, kai imigrantas iš Vokietijos Gustavas Pauligas pradėjo nuosavą verslą. Tuomet maisto pramonė vis dar išgyveno kūdikystę. Didžioji dalis maisto produktų buvo parduodami neperdirbtų žaliavų forma. Gustavas Pauligas ėmėsi iš kolonijų importuoti tokius produktus kaip druska, kava, prieskoniai, miltai, portveinas ir konjakas bei pradėjo jais prekiauti.

Nuo pat veiklos pradžios įmonės „Paulig“ buveinė įsikūrusi Helsinkyje: iš pradžių Fabianinkatu gatvėje, vėliau Pohjoisesplanadi gatvėje. Paskutiniame XIX amžiaus dešimtmetyje bendrovė persikėlė į Eteläranta gatvę, o jau XX amžiuje – į Katajanokka rajoną.

Gustavas Pauligas greitai pagarsėjo kaip žymus ir įžvalgus verslininkas. Jis suvokė prekės ženklo esmę ir devintajame XIX a. dešimtmetyje sukūrė pirmąjį bendrovės logotipą. Vėliau „Paulig“ kavos pakuotes imta žymėti „P“ raidės ženklu, kuris reiškė gaminio kokybės garantiją. Kokybė buvo itin svarbi bendrovės įkūrėjui ir tapo palikimu ateities kartoms. Po Gustavo Pauligo mirties 1907 metais verslą perėmė jo našlė Bertha Paulig.

1950 m.

1950 metais „Paulig“ pristatė reklaminį bendrovės veidą – merginą Paulą. Paulos –  kaip įkūnytos bendrovės dvasios – idėją Eduardo sūnus Henrikas Pauligas sugalvojo būdamas Amerikoje. Tautiniais Suomijos regiono Sääsmäki rūbais vilkinti mergina buvo vaizduojama pilanti kavą iš varinio kavinuko. Greitai Paulą ėmė atpažinti daugelyje vietų. Praėjus trejiems metams po sėkmingos Paulos kampanijos buvo sugalvota nauja, taip pat didelio atgarsio sulaukusi kampanija: kolekcinės kortelės, kurios į „Paulig“ kavines pritraukė daug jaunų vairuotojų.

Senosios bendrovės patalpos Helsinkio Katajanokka rajone tapo pernelyg ankštos. 1968 metais skrudinimo ir pakavimo cechai buvo perkelti į naujas modernias patalpas Vuosaari rajone. Naujo pastato atidarymo ceremonijoje dalyvavo ir tuometinis Suomijos prezidentas Urho Kekkonenas.

1990 m.

Dešimtasis XX amžiaus dešimtmetis „Paulig“ bendrovei tapo globalizacijos ir statybų dešimtmečiu. Vuosaari rajone kūrėsi visiškai naujas miestelis su komerciniais pastatais ir prekybos centrais. Kai po Sovietų sąjungos žlugimo atsivėrė Baltijos šalių rinkos, „Paulig“ tapo viena iš pirmųjų įmonių, pradėjusių dirbti su senaisiais prekybos partneriais. 1993 metais Talino Saue rajone buvo pastatyta kavos skrudinimo gamykla. Po daugiau kaip 50 metų „Paulig“ vėl grįžo į Estiją. Prekybos su Rusija centrai buvo įkurti Sankt Peterburge ir Maskvoje – šiuose miestuose „Paulig“ įsteigė prekybos atstovybes.

Kavos pasaulis išsiplėtė, nes madingos kavinės ir restoranai kūrė naujas tradicijas. Pažymėdama naująjį tūkstantmetį, „Paulig“ suomiams taip pat pristatė naują kavos pramonės profesiją – kavos barmeną (baristą).

2011 m.

„Paulig“ atidarė naują kavos skrudinimo gamyklą Tverės srityje (Rusijoje). Šios naujos, modernios skrudinimo gamyklos produkcija visų pirma skirta Rusijos ir NVS šalių rinkoms. Bendrovė „Paulig“ jau dabar yra viena pirmaujančių kavos pardavėjų Rusijoje. Naujajai gamyklai tenka svarbus vaidmuo ir konkurencingumo užtikrinimo, ir klientų aptarnavimo požiūriu.

1904 m.

1904 metais „Paulig“ išplėtė savo verslą – iš didmeninės prekybos bendrovės tapo maisto pramonės įmone. Viename Helsinkio rajone esančiame sandėlio pastate buvo įkurtas pirmasis Skandinavijoje kavos skrudinimo cechas. Pramoninio kavos skrudinimo technologiją XIX amžiaus pabaigoje Jungtinėse Valstijose išrado Johnas Arbuckle. Iki tol kava buvo pardavinėjama žalia, ir ją reikėdavo skrudinti namie Pradžioje didžioji dalis „Paulig“ tiekiamos kavos taip pat buvo žalia. Tik 1926 metais skrudintos kavos prekybos apyvarta Suomijoje viršijo žalios kavos pardavimą.

Iš pradžių „Paulig“ skrudintą kavą į parduotuves tiekė penkių kilogramų maišais. Krautuvininko iš Mariehamno prašymu „Paulig“ 1924 metais pirmoji ėmė tiekti kavą vartotojams skirtose pakuotėse. Pirmosios 250 ir 500 gramų popierinės pakuotės buvo vyniojamos ir uždaromos rankomis. Kitais metais skrudinimo įmonėje sumontuota pirmoji pakavimo įranga, o kavą netrukus imta pardavinėti ir 100 gramų pakuotėse.

1929 metais, pažymėdama skrudinimo cecho 25-erių gyvavimo metų sukaktį, „Paulig“ pristatė pirmuosius kavos prekės ženklus: „Juhla“ ir „Presidentti“, kurie tapo dabar itin mėgiamų prekės ženklų „Juhla Mokka“ ir „President“ pirmtakais. Prieš pradėdama ženklinti produktus prekių ženklais „Paulig“ jau siūlė įvairius kavos mišinius, kurie buvo žymimi skaičiais. Dar po dvejų metų – 1931 metais, parduotuvių lentynose pasirodė ir malta kava. Tuo pat metu, siekiant atskleisti produkto šviežumą, ant „Paulig“ kavos pakuočių pradėta spausdinti data. Tai buvo Europoje dar neregėta naujovė.

1919–1947 metais bendrovės direktoriumi dirbo Gustavo ir Berthos sūnus Eduardas Pauligas. Būtent tuo metu bendrovė „Paulig“ tapo jėga, su kuria maisto pramonė jau turėjo skaitytis.

1970 m.

Henrikas Pauligas grįžo į Suomiją, atsinešdamas profesionalaus klientų aptarnavimo idėją, ir 1971 metais darbą pradėjo „Paula“ tarnyba. „Paula“ tarnyba ne tik patarinėjo ir konsultavo vartotojus telefonu ir paštu, bet ir leido lankstinukus su įdomiais receptais bei organizavo su produktais susijusius „pasidaryk pats“ renginius. „Paula“ mergina važinėjo po parduotuves ir kavines dalydama patarimus.

1980 metais „Paulig“ atidarė kavos kultūrai puoselėti skirtą Kavos institutą, kuriame galėjo studijuoti kavos specialistai. Vėl buvo renovuotas Vuosaari kavos skrudinimo cechas ir tuo pat metu pradėtos naudoti naujos skrudinimo ir pakavimo technologijos. Į tarptautinę rinką „Paulig“ įžengė Didžiojoje Britanijoje įsigydama kavos bendrovę „Appleton Machin & Smiles Ltd“, kuri buvo pervardyta į „Paulig U.K. Ltd“.

2010 m.

2006 metų sausį buvo įsigytas naujame Helsinkio jūros uosto verslo parke esantis žemės sklypas, skirtas naujai kavos skrudinimo gamyklai. Tą patį rudenį buvo priimtas galutinis sprendimas dėl didelių bendrovės investicijų, ir 2008 metų vasarą iškilo gamyklos karkasas. Naujoji skrudinimo gamykla darbą pradėjo 2010 metų sausį.

2012 m.

2012 m. kovą buvo pristatyta naujoji bendra įmonės tapatybė, grindžiama tvirtomis vertybėmis bei pasižyminti aiškiomis gairėmis. Drauge su naujuoju įmonės logotipu buvo pristatyta ir svarbiausia mūsų bendrovės žinia bei šūkis – „Atrasti nepriekaištingą skonį“. Jis atskleidžia, kad visa, ką mes darome, kyla iš aistros gerai kavai, gardžiam mastui ir aromatui, kuriam neįmanoma atsispirti. Naujoji mūsų įmonės tapatybė dar tvirčiau suvienijo bendrovių grupę o prekių ženklai padėjo suburti mūsų klientus ir vartotojus.

Mūsų vertybės:
- neprarasti smalsumo;
- siekti tobulumo;
- augti drauge.

Back to top