Paulig lanseeraa kofeiinittomat kahvit ja iltakahvikulttuurin Suomeen

24.8.2023

Paulig tekee uuden aluevaltauksen kahvihyllyillä lanseeraamalla kaksi täysin uutta kofeiinitonta kahvia syksyllä 2023. Keski- ja tummapaahtoiset Paulig Juhla Mokka Ilta ja Paulig Café Los Angeles -kahvit on kehitetty erityisesti nautinnollisiin iltahetkiin ja vastaavat kofeiinittomien kahvien kasvavaan kysyntään.

Kofeiinittoman kahvin kulutus kasvaa globaalisti ja kasvava kiinnostus tuotteita kohtaan näkyy myös Suomessa. Jopa 26 % tavallisen kahvin juojista Suomessa on kiinnostunut kofeiinittomasta kahvista Taloustutkimuksen tutkimuksen mukaan. Tällä hetkellä noin 8 % kaikista kahvin juojista Suomessa on kofeiinittoman kahvin kuluttajia ja heistä 41 % uskoo kasvattavansa kofeiinittoman kahvin kulutustaan seuraavan vuoden aikana. Hyvinvoinnin trendi, etenkin keskittyminen unenlaatuun ja palautumiseen, lisää kiinnostusta kofeiinitonta kahvia kohtaan.1 Paulig vastaa näihin kuluttajatrendeihin lanseeraamalla uutuuskahvit Juhla Mokka Ilta ja Café Los Angeles ja on Suomen suurimpana kahvitalona näin mukana luomassa iltakahvikulttuuria Suomeen.

Tutkimustemme mukaan kofeiinittoman kahvin rinnalla juodaan tyypillisesti myös tavallista kahvia1,2 ja uskomme, että suosittuihin tuoteperheisiin lanseerattavat Juhla Mokka Ilta ja Café Los Angeles -kahvit innostavat monia uusia kuluttajia kofeiinittoman kahvin pariin”, kommentoi Pauligin kahviasiantuntija Emmi Kinnunen.

Kofeiinitonta kahvia nautitaan tyypillisesti työpäivän jälkeen tai illalla kun ei haluta enää piristyä. Juhla Mokka Ilta ja Café Los Angeles -kahvit on kehitetty erityisesti näihin kahvihetkiin. Uutuuskahvien lanseerausta ja iltakahvikulttuurin luomista tukee myös “kafterit”-markkinointikonsepti, jonka tavoitteena on innostaa hyvän kahvin ystäviä järjestämän omia kahvi-aftereita, eli iltakahveja.

Uniikit makuprofiilit takaavat makuelämyksen

Juhla Mokka Ilta ja Café Los Angeles -uutuuskahveilla on uniikit makuprofiilit ja kahvit täyttävät Pauligin korkeat laatustandardit. Juhla Mokka Ilta on maukas ja aromikas kofeiiniton keskitummapaahtoinen kahvisekoitus, marjaisilla ja siirappisen makeilla vivahteilla. Paulig Café Los Angeles on pehmeä kofeiiniton tummapaahtoinen kahvisekoitus, jonka mausta voi löytää suklaakinuskisia vivahteita.

Kahvit paahdetaan Pauligin hiilineutraaliksi sertifioidulla Vuosaaren paahtimolla Helsingissä. Kuten kaikki Pauligin kahvit, myös Juhla Mokka Ilta ja Café Los Angeles -kahveissa käytetyt kahvipavut hankitaan kolmannen, eli riippumattoman osapuolen vastuulliseksi varmentamista lähteistä.

Tuotetiedot

Paulig Juhla Mokka Ilta - Paahtoaste 3

Juhla Mokka Ilta on maukas ja aromikas kofeiiniton keskitummapaahtoinen kahvisekoitus, marjaisilla ja siirappisen makeilla vivahteilla. Kofeiini on poistettu kahvipavuista kemikaalittomalla ja hellävaraisella vesimenetelmällä, joka tuo kahviin pehmeyttä ja makeutta. Juhla Mokka Illan hienostunut makumaailma on peräisin vastuulliseksi varmennetuista Etelä- ja Väli-Amerikan parhaista 100 % arabica-kahvilaaduista. Kahvi sopii täydellisesti nautinnollisiin iltahetkiin kofeiinittomuuden ansiosta. Kahvi on pakattu kätevään pienempään 270 gramman pakkaukseen.

Paulig Café Los Angeles - Paahtoaste 4

Café Los Angeles on valmistettu Latinalaisen Amerikan parhaista arabica-kahvipavuista, joista kofeiini on poistettu kemikaalittomalla ja hellävaraisella vesimenetelmällä, joka tuo kahviin pehmeyttä ja makeutta. Tuote käy täydellisesti iltoihin, esimerkiksi nautittavaksi illanistujaisiin, illallisen jälkeen tai iltapalan yhteydessä kofeiinittomuuden ansiosta. Kahvi on pakattu kätevään pienempään 260 gramman pakkaukseen.

Tuotteet tulevat vähittäiskauppoihin myyntiin syksyllä 2023.

Lähteet

1)    Decaf Coffee Study Finland, Taloustutkimus 01/22 n=791

2)    Decaf Concept Study, Taloustutkimus 03/22

Lina Leden